Marketing Automation

Marketing Automation is uitermate geschikt om gekwalificeerde leads te genereren.
Kort gezegd gebruiken we marketing automation om een online relatie op te bouwen met prospects van uw organisatie. We bouwen een profiel van de prospect, monitoren waar zijn interesses liggen en volgen in welke fase van de buying journey de prospect zich bevindt. Deze gegevens gebruikt NLmatch om de juiste prospect op het juiste moment telefonisch te benaderen. Het doel is dan om telefonisch een afspraak in te plannen voor één van uw accountmanagers. Uw accountmanager komt aan tafel bij de prospect op het moment dat hij daadwerkelijk in de markt is.

E-mail Marketing met Act-On

NLmatch maakt gebruik van de toonaangevende softwareoplossing Act-On om Marketing Automation toe te passen bij uw organisatie. Act-On is hét platform om onder andere e-mail marketing campagnes mee te organiseren en te monitoren. Deze intelligente software maakt het mogelijk om geautomatiseerd e-mails te versturen op basis van het real-time gedrag van uw prospects. Op die manier wordt uw product of dienst precies op het juiste moment onder de aandacht gebracht en leidt het doorgaans sneller tot een waardevolle afspraak voor uw accountmanager. Ook optimaliseren wij uw e-mail campagnes middels A/B testing, waarbij we verschillende e-mail formats gebruiken om het beste resultaat te behalen. Gekwalificeerde prospects worden vervolgens automatisch in uw bellijst opgenomen en door ons callcenter telefonisch benaderd voor een afspraak op basis van hun behoeften. Daardoor creëren wij een hoge conversieratio op uw campagnes en kwalitatief goede leads tegen een lage cost per lead!

Meer over het genereren van leads via Act-on

Act-On Marketing Automation software

Waarom marketing automation

Potentiële klanten oriënteren zichzelf steeds meer online.
Uit onderzoek is gebleken dat 60-70% van de besluitvorming al is gemaakt voordat er een salesgesprek heeft plaatsgevonden. Hierdoor is het cruciaal om in een zo vroeg mogelijk stadium van het oriëntatieproces op de radar te komen bij de prospect.

Marketing Automation helpt u om uw marketing- en verkoopprocessen effectief en efficiënt aan te passen aan dit sterk gewijzigde aankoopgedrag. Tegen lagere kosten en met een hogere opbrengst, meer marketing leads te genereren en deze succesvol te ontwikkelen tot sales opportunity’s.

De voordelen van marketing automation:

  • Meer kwalitatieve leads
  • Een verbeterd klanten (data)bestand
  • Slimme geautomatiseerde campagnes
  • Afstemming tussen marketing en sales
  • Alle marketing tools, zoals e-mail marketing, website bezoekers monitoren, landing pagina’s maken, social media en analytics in één systeem.

De voordelen voor u!

  • Meer kwalitatieve leads
  • Tot wel 70% korter salesproces
  • Prospect volgen tijdens het aankoopproces
  • Makkelijker aan tafel komen bij uw prospect
  • Lagere kosten per lead

Benieuwd hoe wij dit voor u kunnen realiseren? Bel ons of plan een afspraak in.

078 750 3000

Maak een afspraak