#

NLmatch

Heeft u een vraag? Bel ons gerust!

 


  078 - 750 30 00

Background

ATAG

Klantcase

ATAG: Jouw comfort zone

ATAG Verwarming Nederland BV is een grote producent van onder andere CV ketels. ATAG hoort bij de top van de installatiebranche.
 

Wie

Jan Henk van der Wijk, Marketing en Communicatie Manager, ATAG

 

Uitdaging

Doelstelling is het maken van bezoekafspraken bij installateurs die op dit moment geen klant zijn bij ATAG. Vanuit de bezoekafspraak wil ATAG een lange termijn relatie gaan opbouwen met de installateur.

 

Oplossing

De accountmanagers laten doen waar ze goed in zijn!
ATAG werkt samen met NLmatch om hun accountmanagers te ontzorgen. NLmatch maakt de
afspraken met de installateurs, deze worden eerst nageluisterd om de kwaliteit te waarborgen. Daarna
worden de afspraken in Salesforce verwerkt en wordt er een automatische afspraakbevestiging
verzonden inclusief een foto van de accountmanager. Op deze manier maken we de afspraak meteen persoonlijk. De accountmanagers van de opdrachtgever komen zo in hun kracht omdat ze doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden: Bij de potentiële klant aan tafel zitten en geen telefonische acquisitie en administratie. Dit is voor de opdrachtgever ook velen malen kosten efficiënter. Bij de telefonische benadering van de installateur moet naar voren komen dat ATAG meegaat met de tijd door energiebesparende en duurzame oplossingen. De ‘gasloze woning’ is een hot topic. Ook wordt er ondersteuning aangeboden voor de verkoop via internet. In de branche is er altijd een hoog percentage ‘no show’. Om dit, zo veel mogelijk, te voorkomen zijn duidelijke criteria door de opdrachtgever weggelegd. Dit zijn bijvoorbeeld minimale potentiele afname, de installateur is bij de afspraak aanwezig en ze moeten serieus openstaan voor een afspraak. ATAG is niet op zoek naar 'veel' afspraken maar zoekt vooral meerwaarde in 'goede'afspraken. Kortom, kwaliteit boven kwantiteit!

 

Resultaat

Deze pilot begon met de aanschaf van data voor de bellijst. NLmatch heeft de opdrachtgever
gekoppeld aan een goede leverancier van data. Dit is een belangrijk gegeven omdat het succes van
een belcampagne niet alleen afhankelijk van goede telemarketeers en een goed belscript. De data voor de bellijsten is tenminste zo belangrijk. De opdrachtgever heeft in totaal 1200 adressen aangeleverd. Hieruit zijn, op het moment van schrijven van deze case, 175 B2B afspraken gemaakt in 120 beluren. Een resultaat dat de verwachtingen heeft overtroffen!

Background