#

NLmatch

Heeft u een vraag? Bel ons gerust!

 


  078 - 750 30 00

Background

Tele2

Klantcase

Tele2: Niet omdat het moet maar omdat het kan

Tele2 startte in 1997 in Nederland en biedt zowel de consumenten-, de zakelijke als de wholesale markt een compleet pakket van communicatiediensten. Het bedrijf verkoopt spraak-, data-, internet- en tv-diensten via een eigen infrastructuur.

 

Wie

Jolanda van Oene, Channel Manager Direct | Business Marketing, Tele2 zakelijk.

 

Uitdaging

Accountmanagers van Tele2 op het juiste moment aan tafel krijgen bij de prospect.

 

Oplossing

NLmatch benadert de doelgroep van Tele2 zakelijk om bezoekafspraken in te plannen en te inventariseren wat de huidige situatie is.

 

Resultaat

Sinds onze samenwerking, in november 2016, heeft NLmatch ruim 1400 bezoekafspraken voor Tele2 gemaakt.

 

QA

Jolanda, waarom werken jullie samen met een callcenter?

"De reden dat wij werken met een callcenter is omdat we, binnen een zeer competitieve markt, ons huidige marktaandeel willen vergroten. Daarom gebruiken we een partner die ons kan helpen op het gebied van new business".  

 

Hoe gaat de samenwerking met NLmatch?

De samenwerking is prettig. De lijnen zijn kort en we zien NLmatch als een verlengstuk van onze eigen salesorganisatie. We hebben zeer regelmatig contact over de resultaten, wat we kunnen verbeteren en hoe het met de datavoorraad is. NLmatch is zeer proactief binnen deze evaluaties en denkt mee waar we onze belcampagne kunnen optimaliseren.

 

Data is sowieso erg belangrijk voor ons. Omdat de markt zo competitief is het belangrijk om te weten welke bedrijven beter bij onze propositie aansluiten dan andere. NLmatch heeft hierom ook veel contact met onze dataleverancier die de data, die NLmatch levert, analyseert. Op basis van deze analyses wordt bepaald of onze propositie goed aansluit bij de verschillende soorten organisaties binnen onze doelgroep.

 

Naast de data-analyse is het van wederzijds belang dat huidige providers en expiratiedata goed geïnventariseerd worden zodat een lead die nu niet relevant is op het juiste moment door NLmatch wordt benaderd. Vanzelfsprekend is het dus belangrijk dat we bij onze doelgroep inzichtelijk hebben hoe de huidige situatie is en wanneer contracten met andere providers aflopen.

 

We benaderen onze doelgroep ook actief via andere marketingkanalen zoals bijvoorbeeld via marketing automation. Ook hierin speelt NLmatch een belangrijke rol. Door de prospect telefonisch om een opt-in te vragen kunnen we deze contactpersonen, na het automatisch versturen van een dubbele opt-in, meenemen in ons online nurteringprogramma. Met deze werkwijze halen wij een maximale ROI.

NLmatch is door al deze facetten eerder één van onze partners op het gebied van leadgeneratie dan een callcenter.

Background